Ekowyzwanie na październik – druga edycja konkursu dla szkół

Dodano 2021-10-06 11:33:28 Herlitz zaprasza szkoły do konkursu #ekowyzwanie i stawia na edukację ekologiczną. Uczniowie mają cały październik na wzięcie udziału w konkursie. Dla klas, które podejmą wyzwanie, czekają nagrody gwarantowane – zeszyty wykonane z papieru z recyklingu. W pierwszej edycji #ekowyzwania, w 2020 roku, ponad 1000 uczniów wysprzątało niemal 100 miejsc w całej Polsce i zebrało ponad tonę śmieci.

Herlitz jako wiodący producent zeszytów w Polsce, część z nich produkuje w 100% z papieru pochodzącego z recyklingu. Mobilizuje też uczniów, by zadbali o swoją najbliższą okolicę, poprzez udział w drugiej edycji akcji #ekowyzwanie. Konkurs potrwa przez cały październik. Ważnym elementem konkursu są nie tylko nagrody, ale także edukacja młodych pokoleń na temat codziennego dbania o środowisko.

Seria „Chroń Ziemię, to nasz dom” (Save Earth, It’s our home) jest wykonana w stu procentach z makulatury. Zeszyty te można ponownie przetworzyć nawet 3-4 razy. Używanie papieru z recyklingu to jeden z elementów dbania o planetę. - To właśnie metoda małych kroków na rzecz środowiska przyświeca nam w akcji, którą kierujemy do szkół. Wierzymy, że kształtowanie świadomości związanej z ochroną środowiska i dbałością o nie to proces, w który powinni zaangażować się właśnie najmłodsi.– mówi Jacek Pobłocki, Head of Marketing w Herlitz. – Efekty pierwszej edycji były obiecujące. To pozwala nam liczyć na to, że w tym roku zaangażujemy jeszcze więcej szkół – dodaje Pobłocki.

Przez cały październik pod adresem http://ekowyzwanie.pl/ nauczyciele mogą zgłaszać klasy do drugiej edycji konkursu. Głównym zadaniem jest posprzątanie wspólnie z klasą wybranego przez siebie miejsca i wykonanie zdjęć tej metamorfozy. Wyzwanie można rzucić kolejnym szkołom poprzez nominację. Wystarczy wpisać jej dane w formularzu zgłoszeniowym i poinformować ją o #ekowywzwaniu. Pierwsze 100 szkół, które prześlą zgłoszenie, otrzyma od Herlitz zestawy zeszytów z serii EcoLine. Na zdobywców 3 pierwszych miejsc czekają artykuły papiernicze o wartości 1000 zł.

Herlitz #ekowyzwanie to nie tylko nagrody, ale także edukacja ekologiczna. Partnerami tegorocznej akcji są startup społeczny Dotlenieni.org oraz fundacja Ekopotencjał. Obie organizacje przygotowały materiały, które pomogą nauczycielom przeprowadzić eko-lekcje – zarówno dla młodszych uczniów ze szkół podstawowych, jak i dla młodzieży ze szkół ponadpodstawowych. Tematyka związana jest z segregowaniem odpadów, bioróżnorodnością, ochroną drzew oraz dbaniem o jakość powietrza. Scenariusze do pobrania są dostępne na stronie http://ekowyzwanie.pl/.

 

Więcej informacji dot. Ekowyzwania:

Jacek Pobłocki
Head of Marketing, Herlitz
JPoblocki@herlitz.pl  

• tel: +48 61 650 11 84

• kom: +48 601 532 741

Karolina But
PR Manager, IdPR
karolina.but@idpr.pl 

• tel: +48 502 091 035