Rozwój zrównoważonej mobilności miejskiej w Lesznie

Rozwój zrównoważonej mobilności miejskiej w Lesznie

Tytuł projektu: Rozwój zrównoważonej mobilności miejskiej w Lesznie

 

Przedmiotem projektu jest budowa infrastruktury komunikacji rowerowej, integracja transportu indywidualnego z publicznym transportem zbiorowym, i tym samym zwiększenie udziału komunikacji miejskiej, zbiorowej w komunikacji o zasięgu ponadlokalnym. 

 

Zakres rzeczowy projektu obejmie realizację następujących zadań:

1.       Budowa parkingu przy ul. Kustronia - typu Park&Ride i Bike&Ride.

2.       Nadzór inwestorski nad budową parkingu przy ul. Kustronia.

3.       Budowa ciągu pieszo – rowerowego wzdłuż ul. Henrykowskiej.

4.       Nadzór inwestorski nad budową ciągu pieszo – rowerowego wzdłuż ul. Henrykowskiej.

5.       Budowa ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Ostroroga oraz budowa ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż Al. Konstytucji 3 Maja.

6.       Nadzór inwestorski nad budową ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Ostroroga oraz budową ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż Al. Konstytucji 3 Maja.

7.       Budowa parkingu rowerowego przy ul. Kurpińskiego.

8.       Nadzór inwestorski nad budową parkingu rowerowego przy ul. Kurpińskiego.

9.       Budowa tablic przystankowych (lokalizacje: ul. Dąbrowskiego Al. Krasińskiego, ul. Jana Pawła II - 2 szt., ul. Ofiar Katynia i Narutowicza - 2 szt., Narutowicza przy Teatrze Miejskim - 2 szt., ul.              Śniadeckich - 2 szt., Al. Krasińskiego przy I LO).

10.   Nadzór inwestorski nad budową 11 tablic przystankowych.

11.   Działania informacyjno-promocyjne. 

Grupą docelową oraz adresatami projektu będą mieszkańcy Miasta Leszno.

Głównym celem projektu jest stworzenie zrównoważonego systemu transportowego i zwiększenie roli niskoemisyjnego transportu w komunikacji na terenie Miasta Leszno poprzez realizację inwestycji obejmującej budowę infrastruktury rowerowej, budowę punktu przesiadkowego przy ulicy Kustronia, montaż 11 tablic przystankowych oraz realizację kampanii promocyjnej. 

Planowane efekty rzeczowe (produkty) uzyskane w wyniku realizacji projektu:

  • Liczba miejsc postojowych dla osób z niepełnosprawnościami w wybudowanych, przebudowanych lub doposażonych obiektach „parkuj i jedź” – 4 szt.
  • Wspierana infrastruktura rowerowa – 2,069 km
  • Liczba przeprowadzonych kampanii informacyjno-edukacyjnych kształtujących świadomość ekologiczną – 1 szt.
  • Liczba wybudowanych obiektów „parkuj i jedź" – 1 szt.
  • Liczba wybudowanych obiektów „Bike&Ride” – 2 szt.
  • Liczba stanowisk postojowych w wybudowanych obiektach „Bike&Ride" – 110 szt.

Planowane rezultaty realizacji projektu – bezpośredni wpływ na otoczenie

  • Szacowana emisja gazów cieplarnianych (jednostka miary: tony równoważnika CO2/rok):

rok bazowy (2024) 36 542,00,

rok docelowy (2027) 36 518,62.

  • Roczna liczba użytkowników infrastruktury rowerowej (jednostka miary: użytkownicy/rok):

rok bazowy (2024) - 0,

rok docelowy (2027) - 182 500.

  • Liczba pojazdów korzystających z miejsc postojowych w wybudowanych, przebudowanych lub doposażonych obiektach „parkuj i jedź” (jednostka miary: szt.):

rok bazowy (2024) 0,

rok docelowy (2027) 109 500.

Całkowita wartość projektu 8 987 378,44 zł

Kwota kosztów kwalifikowalnych 8 987 378,44 zł

Kwota dofinansowania 6 291 164,90 zł

Kwota kosztów niekwalifikowalnych 0,00 zł

Kwota dofinansowania UE 6 291 164,90 zł

 

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie