Szyldy nie muszą szpecić!
Artyści przyjechali do Leszna z Gdyni na zaproszenie Prezydenta Miasta Leszna, aby podzielić się wiedzą i doświadczeniem na temat umieszczania nośników informacji na budynkach. W wydarzeniu wzięli udział przedsiębiorcy, projektanci reklam, mieszkańcy i przedstawiciele miejskich instytucji.
Graficy przedstawili najważniejsze zasady umieszczania nośników na budynkach. Dawali przykłady jak walczyć z plagą polskich miast, tzw. „szyldozą”, czyli przesytem ilości szyldów i informacji na budynkach. Podkreślali znacznie wyboru materiałów, skali, kroju pisma i umiejscowienia szyldu. Nie obyło się bez krytyki nieumiejętnego wkomponowania szyldów – o niedopasowanej skali i chaotycznym rozmieszczoneniu na elewacji. Zdaniem specjalistów, dobrze zaprojektowany i wykonany szyld wcale nie musi kosztować więcej niż powszechnie stosowane kasetony reklamowe.
Sporą część wykładu graficy poświęcili Lesznu, które – w ich ocenie – na tle innych polskich miast wypada nieźle. Wykład przerodził się w ożywioną dyskusję na temat zaśmiecania przestrzeni chaotyczną reklamą.