Program Dobry Start

Dodano 2021-07-05 11:47:45 W roku szkolnym 2021/2022 wniosek o świadczenie z programu Dobry Start można złożyć wyłącznie drogą elektroniczną – za pomocą portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia. Obsługą świadczeń od tego roku zajmuje się ZUS.

Wnioski Świadczenie z programu Dobry Start przysługuje w wysokości 300 zł - raz w roku - na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami. 

Świadczenie z programu Dobry Start będzie wypłacane wyłącznie na rachunek bankowy, który wskaże wnioskodawca we wniosku. Wszystkie informacje o swoim wniosku i świadczeniu znajdują się na portalu PUE ZUS. Obsługą świadczeń od tego roku zajmuje się ZUS. Wnioski można składać od 1 lipca do 30 listopada 2021 r.

Jeśli ktoś jeszcze nie ma rachunku, a chce wnioskować o tzw. 300 plus, powinien go założyć samodzielnie przez internet lub z pomocą pracownika ZUS:

  • w placówce ZUS
  • podczas e-wizyty w ZUS
  • w czasie dyżuru ZUS w innej instytucji

Pomogą pracownicy ZUS:

  • infolinia 22 290 22 02 (czynna pn.-pt. 8.00-15.00)
  • e-wizyta w ZUS przez internet: www.zus.pl/e-wizyta
  • przyjdź do placówki -można umówić się na wizytę na PUE bądź przez telefon- więcej informacji: www.zus.pl