Decyzję dostarczy urzędnik

Dodano 2023-01-26 12:39:53 Podobnie jak w ubiegłych latach, z początkiem lutego br. pracownicy Urzędu Miasta Leszna rozpoczną doręczanie decyzji podatkowych na rok 2023. Będą je dostarczać podatnikom, którzy mają obowiązek płacenia podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego od osób fizycznych.

Decyzje doręczane będą przez cały luty, w dni robocze od godz. 15.30 oraz w soboty. W miasto wyruszy 39 pracowników magistratu z ponad 16.000 decyzjami do doręczenia. Wszyscy urzędnicy będą mieli ze sobą upoważnienia podpisane przez Prezydenta Miasta Leszna oraz identyfikatory.

URZĘDNICY NIE POBIERAJĄ ŻADNYCH OPŁAT, a jedynie proszą o potwierdzenie odbioru decyzji własnoręcznym podpisem wraz z datą - podkreśla Grażyna Hałupka, Skarbnik Miasta Leszna.

Urzędnicy magistratu będą podejmować co najmniej dwie próby dostarczenia decyzji. Jeżeli nie zastaną adresata pisma, bądź jego pełnoletniego domownika, pozostawią awizo wraz z numerem telefonu. W takim przypadku odbiór decyzji będzie możliwy w urzędzie.

Każda decyzja zawiera indywidualny numer rachunku bankowego przeznaczony dla konkretnego podatnika. Płatności podatku można dokonać powszechnie dostępnymi metodami np. za pośrednictwem bankowości elektronicznej. Wpłat gotówkowych bez dodatkowych opłat i prowizji można dokonać w placówkach Banku PKO Bank Polski. W głównej siedzibie urzędu podatek zapłacimy wyłącznie w formie bezgotówkowej - nie ma już tzw. "kasy" przyjmującej wpłaty w gotówce. Przypominamy ponadto, że dla płynności obsługi klientów podatkowych rekomendowane jest wcześniejsze telefoniczne umówienie wizyty.

Prezydent Miasta Leszna Łukasz Borowiak składa podziękowania wszystkim podatnikom, którzy terminowo wpłacają podatki lokalne. Jednocześnie przypomina, że najbliższy termin płatności podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego przypada na 15 marca br., a podatku od środków transportowych na 15 lutego br.